justsayno88

Direktlänk till inlägg 12 april 2014

Leva med konsekvenser

Av J T - 12 april 2014 19:32

När jag var aktiv så skapades många konsekvenser av mina beteenden och mina ageranden.

Så när jag väl slutade dricka så trodde jag att det skulle bli lite ordning på det, att jag kanske skulle ha lite mer sinnesnärvaro så att många konsekvenser skulle utebli.


Under min tid som nykter har jag tagit tag i många av dom, de försvinner inte av sig själv utan det är nånting jag får jobba bort.

Dessvärre har jag lyckats skapa situationer som gett mig nya konsekvenser.

Men nu känns de mycket mer. Ända in i själen.

Känslan som sitter i mig nu genomsyrar hela min kropp.


Jag vill inte drukna i självömkan, för jag vet ju att det är ingen annans fel än mitt.

Problemen har skapats genom mitt agerande.

Jag har varit inne på detta tidigare.


Jag har raserat ett förtroende hos en person som är väldigt viktig för mig.

Ett förtroende som var svårt från början att bygga upp.

Anledningen stavas rädsla och osäkerhet.


Svårigheten att känna tilliten till sig själv och kunna tillåta sig själv att vara genuint lycklig.

Istället målade jag upp falska bilder av verkligheten, vilket tillät mig att dra mig undan.

Jag är rädd att jag kom på det för sent.

Kom på precis vad det är jag vill ha, hur jag vill ha det.


En väldigt klen tröst är att jag har kommit på det iallafall.

Om än lite sent...


Jag vilar tryggt i mina känslor, jag vet precis vad jag känner och det känns som att dessa känslor är orubbliga nu.

Hur jag ska hantera dom på egen hand, det har jag inte helt klart för mig än.

Men jag fick en kommentar för en tid sedan som sa att jag måste kämpa för det jag vill ha.


Och det tänker jag göra.

Jag tänker inte ge upp detta. Det känns alldeles för mycket för att bara ge upp.

Jag tänker kämpa så länge jag måste..


I vilket fall som helst så är det jag som får leva med konsekvenserna...


Ha en bra kväll

/J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J T - 2 augusti 2014 22:58

Kvällen igår var en riktigt trevlig kväll tillsammans med fina människor, jag fick några nya vänner. Och jag tror att det var just den typen av vänner som får mig att må bra.   Samma visa idag, en riktigt trevlig kväll med god mat och trevli...

Av J T - 28 juli 2014 20:58

Jag läste en ganska skön kommentar rätt nyligen som fick mig att inse att det kanske är just så. Att jag bloggar mindre när jag mår bra. De senaste månaderna har jag ju faktiskt mått alldeles utmärkt, inte tänkt så mycket egentligen.   För...

Av J T - 15 maj 2014 15:55

Under en längre tid har jag mått fantastiskt bra. Jag har haft lätt att hålla mig i nuet och njuta av vad som sker här och nu.   Men igår insåg jag att, samtidigt som jag har mått så bra, så har jag slarvat med mitt arbete med mig själv. E...

Av J T - 6 maj 2014 19:06

Under min tid i tillfrisknande så har jag jobbat hårt med ärligheten, med tilliten till andra och även till mig själv. Ärligheten har varit väldigt svår i många avseenden, men när den började komma så öppnade sig många nya möjligheter. Att sli...

Av J T - 3 maj 2014 14:09

Igår var jag ute och käkade med mitt jobb. En riktigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.   Den fortlöpte perfekt, tills en i sällskapet sa till mig, jag tycker du är så stark som kan vara med oss utan att dricka, du är så dukti...

Presentation


En beroendes vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards