justsayno88

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Klivet in i de okända

Av J T - 8 april 2014 18:55

Jag öppnar dörren till källaren, ser den långa mörka trappan ner.

Det är märkligt, jag har aldrig vågat gå ner där tidigare. Tanken har egentligen aldrig funnits på att gå ner där.


Men nu, jag går med bestämda steg nerför trappan, det blir mörkare ju längre ner jag kommer.

Det är konstigt, varför känner jag ingen rädsla nu?

Beror det på att jag äntligen har förstått vad det handlar om?


Jag tror det, det som kom över mig i helgen var otroligt starkt. Jag kunde verkligen känna det.

Så nu står jag i källaren, det är väldigt mörkt.

Men jag står stadigt, känner bara behagliga känslor.


Är jag redo för det livet har att erbjuda mig?

Jag säger absolut, det finns en sak jag vill mer än nånting annat.

Om jag av en händelse skulle lyckas med det så ja, då är jag redo.


Men det viktigaste just nu är.


Att jag känner ingen rädsla...


Ha en bra kväll

/J

 
 
Ingen bild

Sussie

8 april 2014 21:01

Låter grymt! Har varit nykter i snart 10 år, men
inte riktigt känt det du beskriver..tror jag.. Vad
är det du vill så gärna..? Har det med din alkoholism
att göra..? Spännande även om man bara kan
gissa...Det Jag hade som högsta önskan var att
komma nära mina ungar igen, dom är vuxna
Förvisso...
Kramar Sussie

J T

8 april 2014 21:18

Hela min beroendeproblematik har kantats av att stänga av mina känslor för allt.
Även sånt som har visat sig betyda mycket för mig.
Jag insåg faktiskt nyligen att jag verkligen älskar en viss människa, nån som jag har flytt ifrån när jag blivit rädd.
Men nu känner jag mig väldigt redo. Det är lite det de senaste inläggen handlar om.

Kram

 
Ingen bild

Niclas

8 april 2014 21:23

Detta du skriver om e inget du kan dela på ett vanligt AA möte...vad håller du på med Jonas..en oroad gammal arbetskamrat...du har mörka tankar o du måste söka in till psykakuten stakare kram ifif

 
Ingen bild

du vet vem...

9 april 2014 08:21

De flesta av oss som läser Jonas blogg vill
följa honom av positiva anledningar, vi mår bra
av att han mår bra, vi lär oss av vad han har
lärt sig, vi påverkas av hans berättelser på ett
sätt som får oss att vilja läsa nästa inlägg, såna
som du Niclas får oss däremot att vända samtliga
taggar utåt, du verkar ha ett likvärdigt förflutet, ja,
du verkar ha mött Jonas förr, ja, men DU har nog
fan inte kommit så långt som Jonas har på din
tillsynes väldigt vridna väg mot det bättre...Jag känner
också Jonas, och vet vad han har gjort, genomgått,
ångrar osv, vet hur han redan har kämpat med
sina demoner på såväl psyke ( som du så fint föreslår)
som hjärtslitande träffar med likasinnade, tycker
att Du ska ta tag i Dina demoner, ge fan i att titta
bakåt, gör som Jonas & blicka framåt istället...
Du lär nog behöva en herrans massa lycka till
med din sjuka inställning till denne starka och oerhört
Fina bloggare...

Jonas... Kram....ändra aldrig på vad Du står för!!

 
Ingen bild

Sussie

9 april 2014 11:07

Oj, läser fler inlägg i frågan, ok Jonas, trodde
det handlade om barnen dina, därför jag var
nyfiken, men all lycka med den du älskar!!!
Blir lite trött på att läsa det du skriver Niclas,
har vi inte rättigheten att öppna oss med vårt
eget inre?? Varför krävs psyke för att man vill
dela med sig av det man känner? Det gör väl
ändå fler än vi som går på AA!?!?

 
Ingen bild

Sabina

10 april 2014 20:47

Jösses!!! Vad jag vet så gör man väl ett medvetet val att följa en blogg?!! Tycker du inte om det du läser låter du bli att följa, eller? Mycket enkelt! Jag följer Din blogg Jonas för att jag vill vara en medmänniska i vardagen men också för att jag är intresserad, och för att få lära mig något om mig själv genom dina tankar. Jag har sagt det förut och jag sägert igen: Du gör det fantastiskt bra! Kramelikram

J T

10 april 2014 21:59

Tack snälla du!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J T - 2 augusti 2014 22:58

Kvällen igår var en riktigt trevlig kväll tillsammans med fina människor, jag fick några nya vänner. Och jag tror att det var just den typen av vänner som får mig att må bra.   Samma visa idag, en riktigt trevlig kväll med god mat och trevli...

Av J T - 28 juli 2014 20:58

Jag läste en ganska skön kommentar rätt nyligen som fick mig att inse att det kanske är just så. Att jag bloggar mindre när jag mår bra. De senaste månaderna har jag ju faktiskt mått alldeles utmärkt, inte tänkt så mycket egentligen.   För...

Av J T - 15 maj 2014 15:55

Under en längre tid har jag mått fantastiskt bra. Jag har haft lätt att hålla mig i nuet och njuta av vad som sker här och nu.   Men igår insåg jag att, samtidigt som jag har mått så bra, så har jag slarvat med mitt arbete med mig själv. E...

Av J T - 6 maj 2014 19:06

Under min tid i tillfrisknande så har jag jobbat hårt med ärligheten, med tilliten till andra och även till mig själv. Ärligheten har varit väldigt svår i många avseenden, men när den började komma så öppnade sig många nya möjligheter. Att sli...

Av J T - 3 maj 2014 14:09

Igår var jag ute och käkade med mitt jobb. En riktigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.   Den fortlöpte perfekt, tills en i sällskapet sa till mig, jag tycker du är så stark som kan vara med oss utan att dricka, du är så dukti...

Presentation


En beroendes vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards